Heup klachten

Wij helpen je verder!

Snapping Hip

De term ‘snapping hip’ is Engels en betekent letterlijk ‘klikkende heup’. Bij een klikkende heup voelt u iets verspringen aan de buitenkant of de voorkant van uw heup. Daarbij kunt u een ‘klikkend’ gevoel of geluid opmerken.

Meer weten over snapping hip?

Piriformis Syndroom

Het piriformis syndroom bestaat uit een verkramping of irritatie van de piriformis spier diep in de bil. Dit kan zorgen voor een zeurderige pijn of tinteling in het hele been aangezien de piriformis op de grote been zenuw kan drukken.

Meer weten over Piriformis Syndroom?

Pees ontsteking

Pezen bevinden zich aan het uiteinde van spieren en zorgen voor de aanhechting van de spieren aan de botten. Een andere naam voor peesontsteking is tendinitis. Bij een peesontsteking kunt u meestal precies aanwijzen waar de pijn zit.

Lees nu meer over pees ontsteking

Artrose

Artrose noemen we in het algemeen gewrichtsslijtage. De kwaliteit van kraakbeen in het heupgewricht neemt af. Dit proces kan eigenlijk niet gestopt worden, wel vertraagd door middel van de juiste training

Meer weten over artrose?

Total Heup Prothese

Als artrose in een ver stadium is en je hebt veel pijnklachten, kan er besloten worden om uw heup te vervangen. U krijgt dan een nieuwe totale heup, oftewel een Totale Heup Prothese.

Meer weten over de Totale Heup Prothese?

Slijmbeurs ontsteking

Een slijmbeurs is een glijlaag die ervoor zorgt dat de verschillende weefsel in het lichaam niet langs elkaar schuren. Deze slijmbeurs kan ontstoken raken, u ervaart dan een zeurderige pijn.

Meer weten over slijmbeurs ontsteking?

Goed onderzoek is de basis van iedere behandeling

Maak nu uw afspraak!