Shockwave

Dé behandeling bij langdurige peesklachten
Effectieve behandeling
Hoe werkt Shockwave?
Voor welke klachten?

Een nieuwe therapie biedt uitkomst aan slachtoffers van hielspoor, peesontstekingen, slijmbeursontstekingen en tennisellebogen. Door enkele behandelingen met shockwave therapie kunnen deze – vaak chronische – pijnklachten voorgoed verdwijnen. Zelfs verkalkingen verdwijnen na slechts enkele behandelingen van 5 minuten.

Sinds enkele jaren wordt shockwave therapie door fysiotherapeuten toegepast. Internationaal onderzoek toont aan dat deze nieuwe therapie effectief is voor klachten die met andere therapieën soms moeilijk behandelbaar zijn. Deze onderzoeksresultaten komen overeen met de ruime ervaring die in Nederland reeds is opgedaan. Vaak zijn patiënten met chronische klachten al met medicatie of fysiotherapie behandeld, zonder tijdelijk of blijvend succes. Shockwave therapie verhoogt de genezingskans tot maar liefst 85 %.

Allereerst voert de fysiotherapeut een onderzoek uit. De uitkomst bepaalt of de patiënt in aanmerking komt voor behandeling met shockwave therapie. Voordat we een shockwave behandeling toepassen zullen we eerst een echografisch onderzoek doen om de klacht beter in kaart te brengen. Het pijngebied wordt gelokaliseerd en de bron van de pijn wordt achterhaald.

Daarna wordt de pijnlijke plaats behandeld met de behandelkop. Deze kop geeft krachtige trillingen die het lichaam tot genezing aanzetten. Het zijn drukgolven van buitenaf, die via een behandelkop worden toegepast. De trillingen activeren de eigen genezingskracht van het lichaam. In gemiddeld vier behandelingen is de patiënt van de meeste klachten af. De behandeling is soms gevoelig, maar kan prima zonder verdoving plaatsvinden.

Shockwave is geen alleenstaande behandelmethode en zal bij Jip Regtop Fysiotherapie altijd in combinatie gebeuren met trainen of oefeningen.

Wanneer komt u in aanmerking voor shockwave? Met de volgende klachten is shockwave een behandeling voor u:

– Hielspoor klachten
– Achillespees klachten