Shockwave

Een meerwaarde in onderzoek

Shockwave

Een therapievorm die uitkomst biedt aan mensen met hielspoor, peesontstekingen, slijmbeursontstekingen en tennisellebogen. Door enkele behandelingen met shockwave therapie kunnen deze – vaak chronische – pijnklachten voorgoed verdwijnen. Zelfs verkalkingen verdwijnen na enkele behandelingen.

Sinds enkele jaren wordt shockwave therapie door fysiotherapeuten toegepast. Internationaal onderzoek toont aan dat deze nieuwe therapie effectief is voor klachten die met andere therapieën soms moeilijk behandelbaar zijn. Deze onderzoeksresultaten komen overeen met de ruime ervaring die in Nederland reeds is opgedaan. Vaak zijn patiënten met chronische klachten al met medicatie of fysiotherapie behandeld, zonder tijdelijk of blijvend succes.

Shockwave therapie verhoogt de genezingskans tot maar liefst 90 %. In onze praktijk is 90 % van de klanten na 6 tot 8 weken zo goed als klachten vrij.

Hoe werkt het?
Allereerst voeren we een onderzoek uit. De uitkomst bepaalt of de patiënt in aanmerking komt voor behandeling met shockwave therapie. Voordat we een shockwave behandeling toepassen zullen we eerst een echografisch onderzoek doen om de klacht beter in kaart te brengen. Het pijngebied wordt gelokaliseerd en de bron van de pijn wordt achterhaald.

Daarna wordt de pijnlijke plaats behandeld met de shockwave. Deze behandelkop geeft krachtige trillingen die het lichaam tot genezing aanzetten. Het zijn drukgolven van buitenaf, die via een behandelkop worden toegepast. De trillingen activeren de eigen genezingskracht van het lichaam. In gemiddeld vier tot zes behandelingen is de patiënt van de meeste klachten af. De behandeling is soms gevoelig, maar kan prima zonder verdoving plaatsvinden.

Shockwave is geen alleenstaande behandelmethode en zal bij Jip Regtop Fysiotherapie altijd in combinatie gebeuren met trainen en oefeningen.

Wanneer passen we shockwave toe?

Wanneer kom je in aanmerking voor shockwave:

• Hielspoor klachten
  • Achillespees klachten
  • Tenniselleboog
  • Kniepees klachten
  • Schouder klachten
  • Scheenbeen klachten
  • Spasticiteit bij neurologische aandoeningen

Indicatie voor shockwave

Bij welke klachten biedt shockwave uitkomst?

Maak een afspraak Wij helpen je graag!

Je kan bij ons een afspraak maken via de app, mail, telefoon of door ons afspraken formulier in te vullen. We helpen je graag! Jip Regtop Fysiotherapie is de juiste plek voor jouw zorg en persoonlijke behandelplan.

Wanneer je dit formulier verstuurt zullen wij zo snel mogelijk contact opnemen om een afspraak in te plannen op de gewenste locatie.

Toch liever rechtstreeks bellen of mailen?

Hoe zit het met de zorgverzekering?
Maak nu online jouw afspraak
App met ons voor een afspraak!